Våra kunder tycker till!

Med målet att vara ett företag vars kunder känner sig nöjda och väl omhändertagna har vi under våren genomfört ett antal kundintervjuer. På så vis får vi en uppfattning om hur de upplever vår tjänst, likväl som vårt bemötande, två delar som vi likvärdigt värderar.

Såhär svarade Ewa

På vilken ort tar du emot hemstäd?
Broddetorp (Falköpings kommun).

Hur länge har du använt dig av RutAkut?
Från första början, vi har haft städhjälp sedan staten införde avdraget, så det kan nog röra sig om femton år. Jag har inte tid till det själv, jag jobbar för mycket.

Vilken typ av tjänst betalar du för?
De städar nedervåningen varannan vecka och hela huset varannan vecka. Så jag har alltså städhjälp en gång i veckan.

Vad gör de?
Alltså ren städning. De tar golven, dammar, torkar bänkar och städar toaletter. Inget extra utöver det. Sedan köper vi fönsterputs separat, ungefär två gånger om året.

Är det alltid samma lokalvårdare som kommer?
Nu är det det, de har bytt personer några gånger. Det här är nog vår tredje.

Hur upplever du kontakten med denne?
Jättebra. Jag är aldrig hemma när de är här och städar, men vi har kontakt med varandra via en bok. Men min man träffar henne och hälsar och sådär och han upplever henne jättetrevlig.

Hur upplever du resultatet på städningen?
Det är jättebra.

Vad är bäst med RutAkut?
Det är alltid fint och snyggt hemma, det hinner inte gå ner sig innan det är dags för nästa städning. Det håller en nivå, jag och min man behöver aldrig göra något utöver det. Det räcker med det som de gör hemma oavsett om jag ska ha gäster.

På vilket sätt finns det potential till förbättring?
Jag är nöjd som det är.

Skulle du rekommendera RutAkut till andra?
Ja, absolut. Det gör jag hela tiden.

Vilka tre ord skulle du använda för att beskriva din upplevelse av Rutakut?
Engagerade och kunniga medarbetare, både de som städar och de som svarar om frågor runt omkring. Jag känner mig också väldigt avlastad. Jag skulle vara väldigt stressad och tjata väldigt mycket på min man annars, om det här var något vi skulle göra själva.

Annat att tillägga?
Jag tycker att fler ska unna sig att ha städhjälp. Det här livspusslet och vardagspusslet man pratar om, det är tärande att det är så mycket som en eller två personer i en familj ska klara av. Det underlättar och man får en bättre kvalitet på sitt eget liv, om det nu är så att man har råd och möjlighet att köpa tjänster av det här slaget förstås.

Som anställd hos oss har du tillgång till: 

+ Friskvårdsbidrag

+ Massage

+ Naprapat och kiropraktor

+ Företagshälsovård

+ Kontinuerlig utbildning

Prata med Ida
på HR för mer information.

Ida Knutsson
0500-74 98 73

Boka möte