Våra kunder tycker till!

Med målet att vara ett företag vars kunder känner sig nöjda och väl omhändertagna har vi under våren genomfört ett antal kundintervjuer. På så vis får vi en uppfattning om hur de upplever vår tjänst, likväl som vårt bemötande, två delar som vi likvärdigt värderar.

Såhär svarade Nina: 

På vilken ort tar du emot hemstäd?
Jag bor i Varnhem.

Hur länge har du använt dig av RutAkut?
Jag har använt hemstäd i olika omgångar, men nu senast i ett års tid i sträck.

Hur kommer det sig?
Det har berott utifrån vår egen arbetsbelastning, ibland har jag och min man mer tid att städa själva.

Är de det första hemstädsbolaget du använder dig av?
Nej.

Om nej, varför bytte du till RutAkut?
Det har främst varit som så att jag inte varit helt nöjd med de tidigare. Jag vet inte riktigt hur många jag haft, men var inte tillräckligt nöjd med utförandet och därför bytte jag till RutAkut.

Vilken typ av tjänst betalar du för?
Hemstäd. Fönsterputs ibland.

Hur ofta?
Varannan vecka.

Vad gör de?
Oj, det är väldigt mycket! De dammar och torkar av alla ytor. Dammsuger, torkar alla golv, tar badrum och kök, likväl som micron på ett väldigt förtjänstfullt sätt, Sofi som vi har som städerska, piffar också med kuddarna. Hon gör så fint. Men det stora är ju att hon städar alla ytor.

Är det alltid samma lokalvårdare som kommer?
Ja.

Hur upplever du kontakten med denne?
Fantastiskt bra. Jag jobbar hemifrån så jag möter henne när hon kommer och sitter sedan i andra rum medan hon städar.

Hur upplever du resultatet på städningen?
Helt otroligt. Jag har aldrig varit med om en människa som städar så bra, man har ju olika preferenser på välstädat mellan olika människor såklart. Jag gillar att städa själv och är oerhört petig, men hon är värre än jag, alltså mer noggrann. Hon är så metodisk, har olika trasor för olika rum och ett schema för hur hon går. Hon är ett riktigt proffs.

Vad är bäst med RutAkut?
Det känns välorganiserat. All kontakt är adekvat, de kommer när de ska och meddelar alltid annars. Det är också lätt att få kontakt med Jessica, så allt flyter på väldigt bra. Men det bästa är helt klart att vår städerska är en sån stjärna.

På vilket sätt finns det potential till förbättring?
Inte alls som det är nu. Så länge vi får behålla Sofi så finns det ingenting att ändra på. Det skulle väl isåfall vara, nu kommer hon på tisdagar men man vill ju egentligen ha i slutet av veckan, men det vill ju alla så det finns väl någon slags kö för sådant.  

Skulle du rekommendera RutAkut till andra?
Jag är egentligen ingen person som rekommenderar andra till konsumtion av olika slag, men skulle någon fråga så absolut.

Vilka tre ord skulle du använda för att beskriva din upplevelse av Rutakut?
Professionellt, gediget utförande, toppenbra.

Som anställd hos oss har du tillgång till: 

+ Friskvårdsbidrag

+ Massage

+ Naprapat och kiropraktor

+ Företagshälsovård

+ Kontinuerlig utbildning

Prata med Ida
på HR för mer information.

Ida Knutsson
0500-74 98 73

Boka möte