Möt vår personal – Jessica Gustafsson

Hur länge har du jobbat på Städkonsult?
I november blir det sex år! Innan dess drev jag och min syster Städkonsults andra varumärke, Rutakut, som fokuserar på hemstäd. Då var det vårt företag, men vi gick samman med Greger och Städkonsult för snart sex år sedan. Jag och syrran hade drivit det i sju år tillsammans innan vi blev en del av företaget som jag jobbar på i dag.

Hur var det att driva ett företag med din syster?
Väldigt roligt och lite utmanande, förstås! Vi är väldigt nära varandra och ibland kunde det bli känsligt. Men samtidigt var det väldigt roligt då vi kompletterade varandra på ett bra sätt. Jag var gasen och hon var bromsen. Ett par år innan vi blev en del av Städkonsult valde hon att hoppa av, då hon kände att hon ville vara mer med sin familj. Men tillsammans hade vi några väldigt roliga år tillsammans. Jag är otroligt stolt över att jag och min syster byggde upp varumärket RutAkut så bra och att det lever kvar med samma anda i Städkonsult.

Hur har det fungerat att gå in i ett annat företag med sitt eget?
Det har fungerat jättebra. I stort sett driver jag ett företag i företaget, då jag håller i gång Rutakuts avdelning. Samarbetet med Greger och Martina har fungerat väldigt bra sedan starten och vi har kunnat hjälpas åt på flera olika plan. Givetvis har det varit en liten omställning från att gå från egenföretagare till anställd, men det har gått väldigt bra. Varumärket är kvar och mycket känner man igen.

Vad är din roll på Städkonsult?
Dels är jag arbetsledare för de 15 personer som jobbar med hemstäd hos oss, dels är jag ute och säljer hemstäd och gör olika former av hembesök. Innan vi startar upp ett nytt projekt gör vi alltid hembesök för att ta fram det bästa alternativet för kunden. Jag planerar tiden för vår personal och följer upp våra uppdrag för att hålla en bra kvalité över tid.

Vad tycker du är det roligaste på jobbet?
Att få utvecklas! Det gäller när det kommer till våra dagliga arbetsuppgifter, men också i att skapa engagemang hos mina medarbetare. Utveckling är min drivkraft. Sedan tycker jag också det är kul att få träffa olika människor och att umgås med mina härliga kollegor.

När du inte jobbar, vad tycker du om att göra då?
Jag har alltid älskat att träna, och just nu kör jag en hel del styrketräning. Annars umgås jag gärna med min familj, jag bor i Karlsborg tillsammans med min sambo och bonusdotter. Jag har precis fått ett barnbarn och jag vill vara så mycket med honom som det är fysiskt möjligt. Varje år brukar jag också skaffa mig en ny hobby. Förra året var det SUP, Standup paddleboarding, som gällde. I år har jag satsat helhjärtat på plantering och odling här hemma. Det är kul att kunna variera sig!

Och slutligen, skulle du säga att du själv är duktig på att städa?
Jo, men det skulle jag allt vilja påstå. På den tiden när vi drev Rutakut själva så städade jag mycket, men nu för tiden är det mer administrativt. Visserligen har jag fått hoppa in då och då när det krisat på personalfronten och då har det varit väldigt givande att se och uppleva hur medarbetarna har det. Det håller mig uppdaterad på tider och städteknik, något som är viktigt när man kontaktar kunder.

Som anställd hos oss har du tillgång till: 

+ Friskvårdsbidrag

+ Massage

+ Naprapat och kiropraktor

+ Företagshälsovård

+ Kontinuerlig utbildning

Prata med Ida
på HR för mer information.

Ida Knutsson
0500-74 98 73

Boka möte