Möt vår personal – Greger Lindholm

Hej, Greger Lindholm, vd och grundare på Städkonsult. Hur kom det sig att du startade företaget?
Tidigare var jag anställd på ett annat serviceföretag inom just städ. Men jag hade en hel del egna idéer om hur jag kunde bedriva en verksamhet inom städ på ett lite annorlunda sätt. Till sist kände jag att det var dags för mig att testa vingarna och starta ett företag på egen hand. Det blev Städkonsult och nu är vi inne på år 26!

Kunde du förutspå att företaget skulle bli så stort?
Första målet jag hade var att vi skulle kunna bli mellan tio och femton anställda, det var det som kändes rimligt sett till marknaden och mina kalkyler. Men sedan gav det ena det andra, och nu är vi fler än så. Tillväxt är roligt, vi får nya möjligheter och utmaningar av våra kunder som vi tycker om att arbeta med. Men det går inte att ha en alldeles för snabb tillväxt heller. Det krävs att kvalitén bibehålls och att personalen är engagerad. Sedan starten har vi vuxit i både omsättning och personal varje år, men alltid under kontrollerade former. För oss är det viktigt att alltid leverera enligt den standard vi har, annars blir det bakslag. Vi jobbar i mindre städer och orter och där är det viktigt att hålla ett gott renommé och rykte. Att beställa en tjänst av Städkonsult och Rutakut ska alltid innebära garanterat hög kvalité.

Ni har många anställda som har jobbat under en lång tid. Varför tror du att många väljer att stanna kvar hos er?
Redan från start har jag haft stort fokus på rekryteringsprocess och att skapa en arbetsplats där människor trivs. Vi har varit duktiga på att skapa en trivsam miljö och då tror jag att många vill stanna. Två medarbetare, Eva och Sonja, har varit med mig sedan starten. De två är riktiga klippor i verksamheten som har räddat mig många gånger under åren! Jag tror på ett schysst och bra ledarskap, med bra förmåner till de anställda och visar att vi har en stor seriositet. Kollektivavtal anser jag att man bara måste ha, det finns många inom branschen som inte har det. Det är viktigt att visa att vi som arbetsgivare bryr oss och vill bibehålla våra medarbetare. Vår personal är oerhört viktig, om de inte trivs och har roligt på arbetsplatsen så kommer det inte att fungera. Att alla mår bra och engagerade är själva grunden i ett fungerande företag.

Utanför jobbet, vad gillar du att göra på fritiden?
Jag är uppe i den åldern där det krävs att hålla i gång fysiskt. Jag försöker gå på gymmet och springa en del. Sommartid blir det golf och padel på vintern. Utöver träningen tycker jag om att umgås med min familj och mina vänner. Barnen är utflugna och bor i Göteborg, därför spenderar vi en del tid där.

Greger Lindholm

Som anställd hos oss har du tillgång till: 

+ Friskvårdsbidrag

+ Massage

+ Naprapat och kiropraktor

+ Företagshälsovård

+ Kontinuerlig utbildning

Prata med Ida
på HR för mer information.

Ida Knutsson
0500-74 98 73

Boka möte